wooohoo

ÄNTLIGEN funkat mitt internet igen. Det har varit nere enda sen strömavbrottet i tisdags kväll, och om jag ska vara ärlig så har jag faktiskt inte saknat det så världans mycket. Det var skönt o känna att man inte är beroende iallafall :p

Och under tiden internet har varit nere har det hänt en massa spännande grejjer, eller också inte.. Men jag ska iaf ta o berätta några saker. haha!

När strömavbrottet kom på tisdags kvällen, stod jag och borstade tänderna. Det var ju ganska typiskt. Det blev sjukt mörkt och jag gick runt o slog mig i soffkanter och gick in i bordet. Sen försökte jag leta fram en ficklampa, men jag hittade ingen, så då försökte jag leta ett ljus som jag visste att jag hade på en hylla i mitt rum. Tillslut hittade jag ljuset och då kunde jag äntligen se vad jag gjorde.
Jag hade börjat bli lite orolig att det var någon i huset som fixat så att strömmen gick, och skulle döda mig o hela min familj. Men så var det ju såklart inte :)
sen när jag låg i sängen med ljuset som lyste så mysigt kände jag mig inte det minsta trött. Jag tänkte, yes, nu kan jag passa på o träna lite engelska men då kom jag ju på att det var ju strömavbrott, så jag ser ju ändå inte vad jag läser.. så det var ingen idé att plugga.
Då låg jag o spelade guitar hero på mobilen istället, sen när batteriet i mobilen höll på att ta slut så slutade jag och tänkte ladda mobilen istället. Så jag hämtade laddaren och försökte att få mobilen att börja laddas, men den ville inte börja ladda. Jag förstod inte vad som var felet, så jag låg o tänkte på att jag hade en skit mobil o skulle fara o kolla upp det sen. Men då kom jag på att det är ganska svårt att ladda mobilen då det är strömavbrott. smart är jag också. :)
När jag äntligen kunnat somna vaknade jag igen typ halv ett av att strömmen kom tillbaka.
ALLA (och då menar jag verkligen alla) lampor i mitt rum var tända, datorn slogs igång och skrivaren började låta som faaaan. Så jag fick pallra mig upp och släcka alla lampor och stänga av datorn. När jag väl hade gjort det fick jag äntligen sova gott hela resten av natten :D

Jag har också valt mina små kurser som jag ska läsa på gymnasiet, för er som är intresserade så blev det följande:

-idrott o hälsa B
-Livskunskap
-rättskunskap
-småföretagande
-matte C
-NK B
-psykologi A & B
-Historia
-Geografi

Jag tror nog att det ska bli rätt bra, men dom sista 50 p visste jag inte vad jag skulle ta, så jag tog rättskunskap. Hoppas jag blir positivt överraskad, för det känns inte så jäätte kul nu men men .. :)

Den här fredagen har varit en jävligt bra skolfredag, alla var så glada idag på skolan o det var kuul :D

Jag har också börjat vara nyttig på vardagarna och slutat äta så mycket godis åde som jag gör. Jag har lyckats 2 veckor hittills, men jag har ju ätit på helgen, men det måste man få göra ;)
nu har jag inte mer o berätta, men det blev ju en hel del iaf. haha

ha det fint, heeeeeejdååååå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0