tjenna, läääget?

jag började tänka på en sak idag
när man träffar folk på stan, frågar man ju ofta "hur mår du då?" eller "läget?".  min fråga är, varför gör man det? alla svarar ändå att det är bra, att livet rullar på osv. det är ju inte många (förrutom ens bästa vänner) som verkligen säger hur det är. så frågan är, varför frågar man den frågan överhuvudtaget?

tänk om alla skulle svara ärligt på de frågorna, det hade ju blivit skit jobbigt.
för tänk er detta
-hej
-hej
-hur mår du då?
- ja jag mår inte så bra egentligen, min pojkvän gör si och så, blablabla skolan är jobbig och blablabla.

inte många svarar ju så
lättare att bara säga att allting är bra helt enkelt.

samma sak gäller när man frågar någon via msn "vad gör du?", antagligen sitter den vid datorn?
men egentligen ska jag inte störa mig på det här, för jag frågar ju de frågorna precis lika mycket som någon annan. och tänk vad stelt det hade blivit ibland om inte de frågorna fanns!
ne nu har jag haft lov för länge,

skolan börjar med nk imorgon, kan inte bli bättre. VI SES

Kommentarer
Postat av: camy babe

haha ful du är!

2008-11-03 @ 18:54:49
URL: http://camlilla.blogg.se/
Postat av: Bellababy

tänkarAnannan :)

2008-11-03 @ 22:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0