en tanke

det finns både positiva och negativa människor. och positiva och negativa tankar om allting som händer. jag kan se allting som någonting bra eller som någonting dåligt. livet blir vad man gör det till helt enkelt.

ett exempel är mötet med en ny människa

jag kan tänka positivt och tycka:
det här är bra. den här människan kan jag ha roligt med. den kan lära mig massor med nya saker. den kan få mig att förändras till någonting bättre. den kan göra mitt liv ännu mer värt att leva.

jag kan också tänka negativt och tycka:
nya människor förstår inte mig. det finns alltid en baktanke om någon är snäll mot mig. det är ingen idé att försöka lära känna nya personer. för varje ny människa jag lär känna, är ännu en människa att förlora i framtiden.


och som sagt, det blir vad man gör det till. så se till att göra allting till någonting bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0