DÖR

Jag GILLAR INTE (kanske rent av hatar?) att ringa till kundtjänster. Nu skulle ju ringa till halebops kundtjänst, men det var då näst intill omöjligt. Jag var nervös också, för jag gillar inte att prata med sådana där mobilnördar som kommer fråga frågor som jag inte har någon aning om svaret på.

När jag ringde började dock det värsta...

"Välkommen till halebop! Här är en innehållsförteckning...
Vill du veta ditt saldo? Tryck 1. (nej, tänkte jag)
Vill du ladda ditt kontantkort? Tryck 2. (men nej, tänkte jag)
Vill du byta till halebop, beställa prisinformation från utlandet och få info om GPRS? Tryck 3. (NEJ....)
Vill du veta din pukkod, skapa en stärr från erbjudanden från halebop bla bla bla bla bla bla bla bla bla? tryck 4. (Hm, tror inte det..?)
Vill du blab lablabla bla bla blablabl ablablalblablablabla bla blablablabl ablablablabla blablablablabl ablablabla blablablablab lablabla blablablablablablablabla? Tryck 5. (Ursäkta, vad sa du? Kan du ta det där eeeen gång till..? Nähä.)
Vill du veta mer om halebop, och veta mer om särskilda villkor som gäller inom halebop? Tryck 6. (Ja.. det måste väl vara rätt, tänker jag, och trycker på 6an)

Då kommer den irriterande rösten igen och säger något i stil med....

"Du vill alltså veta mer om Halebop?
Vill du veta mer om våra särskilda villkor när det gället halebop? Tryck 1. (nej....)
Vill du veta mer om andra erbjudande? Tryck 2. (nej..........)
Vill du blablablablabla....... (NEEJ NEEJ NEEJ)

Sen slutar rösten att prata. JAHAPP. Inte fick jag mycket hjälp där inte. Så jag börjar om.... Dags att ta allting från början och lyssna väldigt noggrannt. Så jag lyssnar igen (håller på att dö av irritation), men ingenting stämmer in på det jag vill ha hjälp med.  Då kommer rösten igen....

"Du har inte valt något alternativ (NEJ JAG VET, EFTERSOM ERA ALTERNATIV SUGER)
Vill du ha hjälp? Tryck 0. (JAJAJAJJAJAA, jag vill ha hjälp! TACK. Trycker hårt på 0an!!!)


Men vet ni vad rösten börjar göra då....? Jo han börjar prata som om jag vore dum i hela huvudet.
"Välkommen till halebop. Här är en innehållsförteckning. För att vi ska kunna hjälpa dig måste du trycka på någon av knapparna på din mobil när du hör ett alternativ som du tycker passar ditt ärende bäst bla bla bla"

ÄR
DET
ETT
SKÄMT
ELLER?

ÅH
HERRE
GUD


Sen var det klick från min sida. Ska det vara så svårt att få hjälp från ett ruttet bolag? Och varför varför varför har dom inte ett alternativ som heter ÖVRIGT? Ska det vara för mycket begärt? Ja, dagens teknik alltså....
Och sådär, nu har jag skrivit det längsta inlägget på århundraden. Applåder till mig. Ha en bra kväll, eller nåt.

Kommentarer
Postat av: plomman

men lilla anna vet du inte att de inte har någon "riktigt" kundtjänst....

det är därför det är så billiga!



DU-ÄR-LITE-VÄL-EFTER-NU!

2009-11-02 @ 21:01:54
URL: http://jojehanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0