dagen dagen kvällen




Såhär kände jag mig imorse. Spymätt. Nu är jag också mätt. Äter som en annan idiot nu istället. BORDE FIXA NORMALA MATVANOR.

Nu ska jag iallafall duscha tillsammans med toalettradion. Det enda jag kan göra någorlunda bra.
Kom förresten en rolig kund idag. Han förstod ingenting av vad jag sa........................

Han: Jag vill ha det här tilbudet. 3 för 350 kr.
Jag: ja absolut. Då är det bara att du väljer tre olika sorter som du vill ha
Han: Jo, men jag vill bara ha den här.
Jag: jaha....? Jo men då blir det 135.
Han: Men... 350 då? Om jag vill ha tre.
Jag: Då måste du välja två sorter till....
Han: okej
Jag: Så du tar TRE stycken för TREHUNDRAFEMTIO kronor?!
Han: Ja

Han betalar med sitt kort, och ser på kortautomaten att beloppet är på 350 kr.

Han: men.... OJ. Nu står det 350 Kr, ojojoj....
Jag: Ja, du ville väl ha tre stycken........................? Då blir det 350 kronor. Annars blir det 135 för en.
Han: ja jag ville bara ha en...
jag: Då gör vi ett återköp då! (..............)
Han: nej nej nej... NU har jag ju redan betalad. Det blir bra.
Jag: Ja, men då får du välja två sorter till för du har ju bara valt en.
Han: Men jag vill ju bara ha en?
Jag: .................................................... Jo, men du har betalat för tre.
Han: okej
Jag: JA SÅ VÄLJ TVÅ TILL
Han: hmm... hmm. hmm.............

En kvinna bredvid säger: Han vill säkert ha två vitlök!
Jag: hahaha. då får du två vitlök!
Han: ja. Nej jag vill ha den här också.
Jag: Okej då säger vi så! haaaaaaaaaade

Senare kommer han tillbaka och frågar om jag har sett hans paraply.
Jag: Nej det har jag inte. Eller hur ser det ut? (vet inte varför jag skulle fråga så......)
Han: Det är svart. Stort. Och om man fäller ut det är det silvrigt där inne. Sen är det stort.
Jag: okej. nä jag har inte sett det.

Sen kommer han tillbaka och visar att han har hittat det.
Jag: åh vad bra!  (.............)
Han: Ja! Visst såg det ut som jag hade förklarat?
Jag: jo, hehe.... Vart hittade du det då?
Han: ja!
Jag: Jaha, men VART...?
han: Ja!
Jag: vad bra! hade..............

Kommentarer
Postat av: Olafjohanna

many thanks for your dedications to this world

2011-02-05 @ 23:29:45
URL: http://olafjohanna.bloglyric.com
Postat av: Olafjohanna

many thanks for your dedications to this world

2011-02-05 @ 23:31:29
URL: http://olafjohanna.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0