en tanke

Vad hände med alla gamlingar i oslo? Har typ inte sett en person över 50 år på hela min vistelse här och igår såg jag säkert tjugofemmiljoner 80+are på trikken???? Ok, överdrift, men ni förstår. ¨
.
Det var jättemycket äldre folk på trikken.
.
Nåt som jag kom och tänka på då.... Det är den här kluriga frågan om man som ung ska ställa sig upp så de äldre får sitta ner när det inte finns några lediga sittplatser? För vilken ålder ska man resa sig egentligen? 50 år? 60 år? 70 år? 80 år? Jag tycker det där är skitjobbigt, att veta alltså. Tänk om jag ställer mig upp för en tant som är ca 60 år gammal, känner sig jättepigg och ung och fräsch. Och när jag då ställer mig upp och erbjuder min plats är det ju som att jag säger till henne att hon ser väldigt trött, gammal och sliten ut.
Fast honkanske känner sig skitpigg. Fattar ni vilken förolämpning isånnafall?!
Så.... Det är därför jag aldrig ställer mig upp när det kommer äldre folk på trikken. Jag är rädd för att jag ska förolämpa dom. Det är inte för att jag är slö och hellre själv vill sitta.... eeh he.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0