okeii

Idag fick jag veta att johan och björn inte visste vad liffa betydde. Ha-haaa ni skojar, sa jag då. ALLA vet vad liffa betyder.....
Nej, sa dom.
Så då googlade jag Vad betyder liffa? och svaret blev detta: "Liffa är ett coolt ord som uppfanns villig Tunaskolan. Det är en mix av luffare samt miffo." Såklart. Men fränt att det faktiskt kommer ifrån luleå. Jag försökte även själv beskriva ett liffa, men det gick inte så bra. Åh, jag kan inte förklara, sa jag då. Det är som en lirare. Det går inte att förklara, man bara är en lirare.
Men en lirare vet ju alla vad det är, säger björn. Det är en spelare.
.................................. Ungefär där gav jag upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0