lite ilska

Goder afton i denna stad. 

Igår bestämde jag mig för att ta en sista och avsutande helg på O'learys. Jag var nykter (eftersom jag typ har blivit allergisk mot alkohol och börjar må dåligt då jag dricker???). Nåja. Det jag vill komma till i detta inlägg är avslutningen på kvällen. 

Det kommer en utländsk kvinna i 30-40 ålder, helt själv och börjar tränga sig fram och diskuterar med en tjej bakom oss i kön till garderoben. Tjejen säger att hon får stå still och att kön går framåt så fort den kan, kvinnan skriker, gormar, knuffas och hoppar åt alla olika håll samtidigt som hon skriker: Varför putta alla mig?? Sluta putta mig! Blablabla. 

Hon tränger sig förbi väldigt många personer och är extremt störande. Jag tänker att jag ska låta henne vara, att det inte är någon idé att säga någonting, eftersom hon uppenbarligen är väldigt full och inte lär lyssna på vad man säger. 

Men när hon kommer nog nära mig, knuffar in sig i alla, gör så att kön gungar som en festivalpublik (typ), skyller på alla andra, skriker och är jättejobbig byggs det upp en sån jävla ilska inom mig. Den gick inte att stoppa, så jag vänder mig om och skriker allt vad jag har till henne att hon ska hålla käften, sluta knuffas och att hon ska stå stilll (!"#¤%&Y%¤#"!#¤%&Y%¤#"#¤%&) 

Hon: MEN ALLA KNUFFA MIG!! Du ska inte säga åt mig vad jag göra. 
Jag: Nä alla knuffar inte dig, det är DU SOM HOPPAR IN I ALLA OCH TRÄNGER DIG FÖRE I KÖN!
Hon: Du blir bara arg på mig för jag är invandrare!! 
Jag: Nä. 
Hon: JOOO, så är det! Alla knuffa mig!! Din blonda..... HORA! 


Inte för att försöka låta "cool" på nåt sätt, men om jag hade varit full hade jag nog slagit till henne. Vakterna lyssnade inte på mig, hon var sjuk i huvudet, kom före alla i kön, hon tror att hon har rätt att kalla mig hora och skylla på att jag blir arg på henne för att hon är invandrare. ???? Det är så sjukt irriterande. Och störande. Nej, jag blev inte sur på dig för att du är invandrare. Det hade absolut ingenting med saken att göra. Jag blir arg på dig för att du är extremt störande och en fulllkomlig idiot. 

ÅÅÅÅH!!!!!!!! 

Och efteråt kände jag mig som en idiot som ens hade orkat bry mig och lägga energi på detta. Blir bara så frukansvärt arg då denna kvinna använder hennes bakgrund som ett slags skydd, när det inte har någonting med saken att göra, och att hon därför får kalla mig för vad hon vill, utan att någon bryr sig. 

Skrattretande, tycker jag. Och detta kan nog vara mitt seriösaste inlägg någonsin. Var tvungen att få det ur mig. Vi hörs! 

Kommentarer
Postat av: hanna

blä. jobbigt! ibland kan man bara inte hålla det inne...puss längtar efter dig

2012-09-09 @ 00:24:04
URL: http://hannaflemstrom.blogg.se
Postat av: bella

jag hade nog slagit henne. väldigt. väldigt. hårt. jag vill slå henne bara av att läsa inlägget.

2012-09-09 @ 11:54:36
Postat av: Blomster

Ett slag på käften hade suttit som en smäck! Kom till oslo nu så ska jag lära dig slåss som en riktig man! Puss

2012-09-10 @ 13:16:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0