som en riktigt bybo

jo nu tänkte jag berätta vad jag gjorde idag. mitt inlägg förrut lät kanske lite väääl glatt, jag ber om ursäkt om ni har fått för höga förväntningar. jaja nu ska jag inte dra ut på det längre..

.. jag var och jagade fågel med min pappa!
det var riktigt spännande.pappa kallade mig lycko-fe eftersom vi fick se så mycket fåglar. undra vad som hände med mig? jag som alltid brukar ha världens otur då det gäller fiske osv.. men det var kul iallafall!  vi smög oss fram på skidorna (hur man nu kan smyga sig fram på skidor, men vi försökte vara tysta ialllafall) och sökte efter orrar. pappa sköt en orre också som vi var tvungna att leta efter. vi fick söka efter fjädrar, blod och följa spåren. jag kände mig som en riktigt detektiv! (typ som mästerdetektiven, duvet hanna) tyvärr fick inte jag testa skjuta, för jag är för dålig (eller?) men det var kul iallafall!
eftersom min pappa jagar alla möjliga djur (och jag kan tala om att det  finns inte lite många olika djur i bensbyn) så borde jag egentligen ha följt med fler gånger och jagat. men det här var första gången jag följde med för att jaga fågel. när jag var kanske 5 år följde jag med min pappa och min brorsa, och då skulle vi jaga hare. det gick inte så bra. jag var glad så länge som vi satt och grillade korv (det låter likt mig, jag vet) men sen när vi skulle gå för att försöka få se haren så blev jag trött på 1 minut. jag gnällde och suckade tills pappa förstod att det inte var någon idé längre, så han bar mig på sina axlar. då blev jag lite gladare (ännu mer likt) men sen blev jag less och tjurig igen efter en liten stund. mamma fick komma och hämta mig tillslut, så den jaktturen varade kanske 1 timme. det var även den enda jaktturen jag hade gjort hittills i mitt liv, ända från tills idag.
det var kul idag, och jag kanske följer med någon fler gång.
vad sägs om älgjakt? låter... tyst

här kommer en otroligt smickrande bild påg mig och pappas fågel,
passar jag inte bra i snödräkt så säg
hej!



Kommentarer
Postat av: Sandra

nej, vad liten du såg ut att vara anna :) helt söt!

2009-01-04 @ 19:23:13
URL: http://sandraasandstrom.blogg.se/
Postat av: blomman

ha ha ha, du är för söt anna! fick mig ett gott skratt till det här inlägget!:)

2009-01-04 @ 22:29:16
URL: http://jojehanna.blogg.se/
Postat av: blomman

ha ha ha, du är för söt anna! fick mig ett gott skratt till det här inlägget!:)

2009-01-04 @ 22:30:22
URL: http://jojehanna.blogg.se/
Postat av: hanna

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!

2009-01-05 @ 08:12:22
URL: http://hannaflemstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0