tänk alla gånger

Det finns inget mycket att berätta idag, så jag skriver lite rolig fakta (eller, jag tycker det är kul iaf) NJUT!

- kvinnor använder i medeltal 7000 ord varje dag. Män bara 2000. (förvånad? nej)
- 80 % av de som blir skjutna med pistol överlever. (oj)
- alla världens termiter väger 10 gånger mer än alla världens människor. (USCH)
- rekordet för flest armhävningar på en dag är 46 001 st. (det ska jag slå då jag blir stor..)
- var fjärde person i världen dagdrömmer om sex just nu. (är du en av fyra?;))
- 1 kg citroner innehåller mer socker än 1 kg jordgubbar. (skumt.)


...och nu till livets olösta mysterier
- om ett tuggummi innehåller 10 kalorier, är det genom att bara tugga på det eller om man sväljer det?
- om det ligger en smula på bordet och du skär den mitt itu, har du då två smulor eller två halvor av en smula?
- varför blir blöta saker mörkare när vatten inte har någon färg?

ja, det var allt för idag.. TJA :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0