man lär sig någon nytt varje dag (eh jo)

wikipedia;
Krokodiltårar är ett uttryck som betyder "falska tårar" med vilket menas hycklad eller spelad sorg. Uttrycket kommer från gammal folktro då man trodde att krokodilen kunde gråta som ett barn för att locka till sig medlidsamma människor att äta upp.

jasså?
så när pappa sa att jag grät krokodiltårar när jag var mindre, menade han att jag fejkade mina tårar, eller trodde han precis som mig (tills nyss) att det betydde stora tårar? hoppas på det andra alternativet, jag brukar faktiskt inte gråta falska tårar. bara någon enstaka gång då jag var liten och råkade göra något dumt och jag ville att mamma och pappa skulle tro på mig och inte på min bror (funkade alltid förresten). jag som alltid trott att krokodiltårar var när man grät super-duper-jätte-stora tårar. alltså när man var riktigt ledsen. men tydligen är man inte ens lite ledsen egentligen då man gråter krokodiltårar? vilken besvikelse.. ändå.


cool


sen har jag kommit på att det finns otroligt mycket fula djur.. kolla bara flodhästar, noshörningar, hammarhajar, sengångare och strutsar. dom är ju groteska!  haha



ne ojoj, nu är det färdigskrivet (och färdigsnackat) om djur för denna dag. sköt om er (och era djur..) JAJA hejdå :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Två av dom var ju faktiskt jätte söta :)

2008-10-14 @ 21:58:07
URL: http://jeeennyl.blogg.se/
Postat av: Simon

Oväntat att ni har sådära exotiska djur på farmen där ni bor! haha :D

2008-10-15 @ 16:57:40
Postat av: sara/sid/grillzkvinnan

sengångare är för övrigt de vackraste djuren som finns om du inte hade kännedom om det!

2008-10-18 @ 16:34:07
URL: http://kirkhammett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0