givande

jag ska skriva ett tal tills imorgon. jag har nog aldrig känt mig såhär okreativ i hela mitt liv. min hjärna är tom. jag har fått några riktlinjer iallafall. talet ska handla om min praktik och det ska vara 3-4 minuter långt. 3-4 minuter känns inte så långt, men jag går ju som sagt ledarskap.. så då är det bara att tänka på inledning, avslutning, konstpauser, kroppsspråk, vara personlig, prata tydligt osv osv osv.
när jag inte har några idéer är detta en riktigt utmaning. idéerna kommer snart. kanske. kanske inte. 

jag har hur som helst några idéer på vad man kan prata om, om det egentligen inte finns någonting att prata om (=pinsam tystnad alltså)

- hur går det med körkortet?
- hur stor är rymden?
- vad händer när man dör?

och sist men inte minst
- vädret

tyvärr kan jag inte använda dessa i mitt tal. vilket osis nu när jag ändå kommit på dessa orginella samtalsämen. livet är inte rättvist. men det har ingen någonsin påstått heller.
nu ska jag fortsätta stirra på ett tomt word-dokument. yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0