tog he lugnt

det var skönt i korpis. jag och min kusin hittade en slalombacke när vi gick för att leta efter en pulkbacke. korpis fortsätter att överraska! när vi kom dit var det som att hela byn samlats där för att åka slalom, grilla korv och prata bred korpilombolomål. det kändes som mumindalen, om ni vill veta känslan.
barnen var grymma på att åka både bob, slalom, snowboard och allt möjligt. men det är klart, dom har ju inte så mycket annat att göra där uppe, så alla blir väl proffs (precis som mig då). jag och therese kände oss  ganska misslyckade, men åkte iallafall. jag kände hur barnen skrattade åt oss när vi inte kom upp för liften och när dom åkte om oss i backen. nåja, vi kommer aldrig se dessa människor igen, tänkte jag och therese och fortsatte göra bort oss. det var verkligen värt det, trots att jag bromsade mest hela vägen ner. som ni ser på bilden nedanför gjorde jag väldigt vackra bromssträck. jo tacktack. tjing och hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0