bensbyn vs. stan


stan

+nära till det mesta
+lättare att komma hem och sova i sin egen säng om man festar
+ lättare till spontant umgänge

- luften är dammig
- aldrig riktigt tyst
- man måste gå ut från lägenheten om man ska sola (oftast)
- "farligare" = mer folk

byn

+lättare att gå naken hemma utan att någon bryr sig (om nu någon vill det)
+ lugnt. tyst. fint.
+ kan vara ifred om man vill

- svårt att göra saker utan att planera
- inga bussar på helger
- långt bort från allt... förrutom kossorna


som jag ser det så beror det på vilket humör man är på, vilken som vinner. humöret får avgöra. men med mitt tonårshumör kan jag inte annat än älska stan. samtidigt som jag har en mycket stor kärlek till byn också. det är svårt. bensbyn är fint. samtidigt som stan är roligare. oftast. men byn är fin. trots allt. och nu när sommaren kommer är det underbart vackert. och tyst. ibland älskar jag tystnaden, den gör mig lugn. båda är bra, helt enkelt!



Kommentarer
Postat av: jåmpo

stan ÄGER FETT!

2009-05-03 @ 20:45:06
URL: http://jojehanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0