jag är en soldat

Mamma sa att jag hade fått ett brev.
Från försvarsmakten var det.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååååååååååååååååååh, tänkte jag, vad trist.

Såhär stod det:

Nytt yrke: Soldat/sjöman
Nu söker vi soldater och sjömän.
Det är ett arbete för dig som vill göra skillnad.
Ditt första test: vik fram koden.
Har du det som krävs?


Så jag öppnade det och inuti var det en mega-super-stor affisch.




Satte mig på govlet. Började vika. Gjorde fel. Började om. Ville ge upp. Nästan klar. Lite fel igen. Jäääävla skit!!!! skrek jag. Pappa kom ut från sin kammare. Satte sig och började säga: jag vet preeeeciiiiiiiiiiiis hur det ska vara. Svor lite mer. Efter mycket om och men så bah: WOHO!!!!




JAG HADE DET SOM KRÄVDES! Så nu tänkte jag bli sjöman eller soldat. Chill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0