promenad

Åh herregud, VÄRME!!!!! Noll gradigt känns som sommar. Dock blir det svårt att veta vad man ska klä sig i när man går ut. Om det är -30 är det bara att ta på sig allting man äger för att inte frysa. Så jag kör på lite matematik och klär på mig hälften av allt jag äger idag. Då borde jag vara lagom varm. Tjing tjing tjing



ps. jag är jättelycklig att det är varmare. Inte för att jag slipper frysa, utan för att de stackars rådjuren slipper frysa. Det har varit massa små rådjur här och sökt skydd och mat runt vårt hus. Jag tyckte så synd om dem att jag nästan ville gråta. Tänk er att vara ett litet rådjur som håller på att frysa ihjäl men man har ingenstans att ta vägen och ingen mat att äta för man är för liten för att nå upp till träden. Men nu är det varmare och rådjuren mår säkert bättre. Jag är glad igen. ds


hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0