livet

Här kommer några till bilder på mig och denna gång även min kära broder. Det är ganska sjukt hur mycket man var med varandra när man var liten. Och hur mycket jag faktiskt såg upp till honom. Han lärde mig allt han kunde. Skjuta luftgevär, fånga näbbmöss, klättra i träd, döda myror, bygga kojor, gunga med hög fart, cykla, kasta pil, mata ödlor.

Och på tal om ödlor så har jag en väldigt rolig och hemsk historia att berätta. Det var såhär, Jeppe hade fångat två vilda ödlor som vi matade och tog hand om. Jag fick ta hand om den ena ödlan, som förövrigt var väldigt tjock. En dag tyckte jag att ödlan var smutsig så jag bestämde mig för att bada ödlan i vatten och diskmedel. Sagt och gjort. Ödlan fick simma runt där ett tag, och sedan torkade jag av den och la tillbaka den i buren. Kände mig ganska duktig. Tills nästa dag. När jag kom till buren såg jag att det låg fyrkantiga stenar i buren. Jag berättade det för min pappa och han sa att det var ägg. Min ödla hade alltså fått små ödlebarn!!! Det hade ju kunnat vara väldigt harmoniskt och fint, men det visade sig sen att de fyrkantiga ödleäggen skulle ha varit runda och att de var totalt förstörda och döda eftersom jag hade badat min ödla i såpvattnet. Ja, så så kan det gå när man försöker vara snäll... Och om ni undrar så fick jag ingen ny ödla efter det. Fattar inte riktigt varför.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0