nötskal

Ibland blir jag så less på min själv när jag åker buss/tunnelbana/trikk för första gången till ett ställe. Som idag.......
Högtalaren ropade ut "nästa hållplats: blablabla" och då tänkte jag jääävlaaar NUUU ska jag av!!! reste mig upp, bad om ursäkt och sa att jag skulle av till personen som satt bredvid mig som nu var tvungen att vika ihop sin tidning, ställa sig upp och sedan sätta sig igen. Trikken som jag åker med fortsätter att åka framåt i någon minut till och jag får stå där i mittgången som någon idiot för att vänta tills den äntligen stannar. Och till pricken över allting, när trikken tillslut stannar och jag kan hoppa av, vem tror ni inte ska av då också? Jo, självklart personen som satt bredvid mig. Jag hade alltså lika gärna kunnat sitta lugnt kvar och vänta tills trikken hade stannat helt.
Men nä....... Då ska jag såklart stressa och stå där i mittgången och vänta. Blir så irriterad då jag alltid ska vara ett sånt nervöst psykfall när det gäller sånt här.

Kommentarer
Postat av: Bella

åh anna vi har samma problem!! jag har alltid panik då jag åker kollektivtrafik på nya ställen.. men man vänjer sig faktiskt med tiden:P

2011-01-11 @ 13:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0